Møt vårt nye tilskudd, Aleksander – vår Customer Success Manager. Aleksander har allerede gjort et strålende inntrykk på alle i Aventia, og vi ser frem til alt det spennende vi skal oppnå sammen med han på laget. For at både vi og våre kunder skal bli litt bedre kjent med vår nykommer og hans bakgrunn, tok vi en prat med ham. Samtalen ga oss spennende innsikt i hvem han er og hva han bringer til Aventia. 

 

En allsidig bakgrunn

Aleksander har ikke bare én, men to bachelorgrader – en i Film og Fjernsynsvitenskap og en i IT og Ledelse. Denne kombinasjonen gir ham en unik balanse mellom kreativitet og teknisk kunnskap. 

Jeg har lang erfaring fra kundeservice og har tidligere vært leder på et kundesenter i IT-bransjen. I denne rollen var jeg også en del av markedsføringsteamet, hvor jeg produserte opplæringsvideoer og skrev blogger. Sist jobbet jeg som IT-ingeniør for et stort internasjonalt selskap, med ansvar for gjennomføring av kundespesifikke prosjekter. 

Aleksander beskriver seg selv som en “godt bakt potet” – klar for det meste! 

 

Motivasjonen for å bli en del av Aventia

Da vi spurte Aleksander om hvorfor han søkte på stillingen, fortalte han:  

Jeg har alltid hatt lyst til å jobbe i Aventia. Jeg har hørt mye positivt om arbeidsmiljøet her fra kjente, og jeg setter pris på at det er en bedrift i mindre skala. Det gir bedre kontakt og kjennskap til både ansatte og kunder. Jeg trives i et godt sosialt miljø og nært kjennskap til kunder. Jeg ser at jeg kan ta med mye av min tidligere erfaring inn i Aventia og bidra til enda bedre arbeidsforhold og kundeopplevelser.

 

Ansvarsområder og mål

I sin nye rolle som Customer Success Manager vil Aleksander fokusere på å sikre gode kundeforhold og god kommunikasjon mellom oss og kundene. Han forteller han ser for seg å være et bindeledd mellom avdelingene i bedriften og kundene i nye prosjekter, samt å bidra med konsulentarbeid der det trengs. 

Aleksander er også klar for å lage og dukke opp i flere videoer og opplæringsmateriell sammen med markedsføringsteamet vårt. Han legger til slutt til: 

Jeg har store planer om å vokse i rollen min, bli en ekspert på våre produkter, og bidra til å effektivisere alle ledd i bedriften, fra kundekommunikasjon til internkommunikasjon.

 

Førsteinntrykk og fremtidsplaner

Så langt har Aleksander hatt en fantastisk start hos Aventia. Han forteller han har blitt godt tatt imot av alle og har allerede lært masse. Samt sier han at han gleder seg til å bli skikkelig god på alt vi kan tilby kundene våre. 

På spørsmål om hva han ser mest frem til, svarte Aleksander:  

Jeg gleder meg til å bli godt kjent med kundene, både nye og eksisterende. Jeg ser frem til å hjelpe dem med å ta i bruk alle våre tjenester, slik at de også kan bli eksperter.

 

En morsom fun-fact

For å avslutte intervjuet med et smil, delte Aleksander en morsom fun-fact om seg selv – og fun-facten skuffer ikke. Aleksander var nemlig en del av en rappe-gruppe, som for så vidt aldri rappet, da han var tenåring.  

Vi møttes bare for å skravle og planlegge hva vi skulle gjøre når vi ble kjendiser.

 

Vi er utrolig glade for å ha Aleksander med på laget og ser frem til å oppnå store ting sammen. Velkommen til Aventia, Aleksander!